Windows 10 släpptes sommaren 2015 och Vitec produktsupport har blivit kontaktade av en del kunder som börjat att uppdatera sin Windows till denna version. Problemet kan även uppkomma efter vissa Windows 10 uppdateringar.
Vitec produktsupport har blivit uppmärksamma på att några kunder har haft problem med att kunna spara PDF filer i Vitec Säljstöd. Uppdateringen till Windows 10 tar inte med programmet Amyuni. Detta tredjepartsprogram använder Vitec för att skapa PDF filer (för att spara till journalen, disk samt vid e-post av dokument).
Nedanstående gäller även om det inte går att spara en blankett som Worddokument i Vitec Säljstöd
Åtgärden är att manuellt gå in i Amyuni mappen, avinstallera den version som är installerad och sedan göra en ny installation.
- Avsluta Säljstöd
- Högerklicka på din Säljstödsikon på skrivbordet och välj Egenskaper med vänster musknapp
- Välj knappen ”Öppna filsökväg”som finns under fliken Genväg
- Dubbelklicka på mappen Program
- Dubbelklicka på mappen System32
- Dubbeklicka på mappen Paket
- Dubbelklicka på mappen Amyuni
- Dubbelklicka på filen Uninstal.bat (programmet avinstalleras så inget skräp ligger kvar av det gamla)
- Dubbelklicka på filen Install.exe för att installera
- Stäng rutorna och starta Säljstöd igen
Om det kommer upp information om att filer saknas vid uninstal.bat (punkt 8), ignorera detta.